המוצרים באתר בהמלצת יועצת שינה

המוצרים באתר בהמלצת יועצת שינה

יועצת שינה בהתאמה הורית - שי גראוב

שישה כללי זהב לשינה איכותית מרגע הלידה

שישה כללי זהב לשינה איכותית מרגע הלידה

הדרכת שינה

תינוק לא מגיע מוכן לעולם.

זוכרת את שלושת החודשים הראשונים של ההריון? כל תופעות הלוואי של הבחילות, הסחרחורות העייפות וההסתגלות למצב החדש?

זה בדיוק מה שעובר התינוק בשלושת החודשים מחוץ לבטן. כאשר התינוק יוצא לאוויר העולם הוא עוזב את הרחם החמים והנעים שהיה בו ויוצא לעולם חדש שהוא לא מכיר וצריך להסתגל אליו, בנוסף – אתם ההורים צריכים להסתגל למצב החדש של הורות ולטפל בתינוק.

שלושת החודשים הראשונים של התינוק מחוץ לרחם הם כמו טרימסטר רביעי של ההריון – רק שהוא מתקיים מחוץ לרחם, ואתם צריכים לעזור לו ולתמוך בו ולספק לו את התנאים שהיה רגיל אליהם בבטן, על מנת שיתרגל לחיים בחוץ בקלות ובקצב שמתאים לו.

עברתם את הלידה, אתם הורים – עכשיו מתחילים החיים האמיתיים!

עזרו לו לשמר את אותה התחושה של הרחם גם מחוצה לו. התינוק מכיר את אימו מבטן ומלידה. הוא רגיל לקול שלה, לריח שלה להרגיש אותה מבפנים.

כאשר הוא בחוץ הוא צריך את אותה הקירבה והבטחון – איך תעשו זאת?

החזיקו כמה שיותר על הידיים קרוב אליכם – התינוק שלכם זקוק לחום גופכם ולתחושת הביטחון שאתם משרים עליו.

זו ההזדמנות של האב גם להחזיק על הידיים על מנת שהתינוק יתרגל גם לנשימותיו לריח שלו ולחום גופו.

בחודשים הראשונים לחייו זהו לא פינוק- זהו צורך בסיסי של התינוק שלכם.

מנשא בד – השתמשו במנשא על מנת לכרבל את התינוק בתנוחת עובר כפי שהיה רגיל אליה בבטן, קרוב אליכם עטוף ומוגן- גם האם וגם האב.

נשיאת התינוק במנשא בד תעזור גם לכם להתרגל אליו.

עיטוף – ברחם, התינוק היה רגיל לחלל מאוד קטן וככל שגדל, החלל הצטמצם. מחוץ לרחם כל תנועה שלו מבחינתו היא אינסופית ולא מוגבלת,

הוא זקוק לגבול הפיזי הברור, הוא זקוק לעיטוף, לקירבה לחום ולביטחון ולהגנה שהיו לו ברחם.

עטפו אותו בשמיכת עיטוף כאשר אתם מרדימים כדי שירגיש מוגן – עם ידיו לצידי גופו שלא יזוזו ויקפצו בצורה לא רצונית (רפלקס מורו),

כך שיתרגל לאט לאט ובזמן שמתאים לו לעולם הגדול שאליו הוא הגיע.

שימוש בתנועות וצלילים מונוטוניים – דפיקות הלב, הנשימות, הצלילים של האיברים הפנימיים וכל שאר הרחשים שהוא היה רגיל אליהם בבטן השתנו ונעלמו,

ולכן כדי להרגיש תחושת רוגע, הוא מחפש תחליף מוכר- תנועות וקולות שחוזרים על עצמם (רעשים לבנים) שישדרו לו ביטחון ויציבות גם מחוץ לבטן.

אל תפחדו להוריד את המים בשירותים או לשטוף כלים בזמן השינה שלו, להיפך- הרעשים האלו יקנו לו ביטחון ותחושה מוכרת.

הבדילו בין יום ללילה – עד גיל חודשיים התינוק לא מבדיל בין יום ולילה וזה התפקיד של ההורים לעשות את הסדר עבורו.

עשו זאת על ידי סדר יום וטקס שינה קבוע. במשך היום חשפו אותו לכמה שיותר אור יום, השאירו אור ורעש חלש אך אל תכבו ותחלישו הכל בזמן שנת היום שלו, ובלילה קלחו, האכילו והרדימו בחדר השינה כאשר הוא מוחשך עם אור חלש וקבוע.

כאשר מגיע הבוקר פיתחו את התריסים ואמרו בוקר טוב והתחילו את הבוקר מחדש.

למדו את סימני העייפות של התינוק שלכם – הקפידו על שעות שינה, אם הוא מתחיל לקטר, הגבות שלו מתחילות להיות אדומות\ ורודות, הוא בוהה בנקודה מסוימת לאורך זמן או נהיה חסר סבלנות- הוא מסמן לכם שהגיע שעת השינה שלו והוא רוצה שתיזמו את השינה ותתחילו להרדים אותו.

 

אמנם רק מגיל 6 חודשים ניתן ללמד תינוק להירדם עצמאית ולהתחיל לישון שינה רצופה בלילה אך אני מאמינה שאם תיהיו מודעים לצרכים של התינוק שלכם כבר מהרגע הראשון ותקשיבו לתחושות הבטן שלכם – ההמשך יהיה קל יותר לכולכם.

במידה ואתם נתקלים בקושי- אני מזמינה אתכם להתייעץ איתי, או להזמין אותי אליכם הביתה להדרכת שינה במתנה,

ואפרוס בפניכם את הכלים שאני חושבת שיוכלו להתאים לצרכים שלכם כמשפחה, בכדי ליצור בביתכם סביבה תומכת שינה.

מאחלת לכם לילה טוב ושקט, 

שי

WhatsApp chat